Dutch-NetherlandsFrench (Fr)English (United Kingdom)
Home Shop Alfa Giulia (105/115 serie) onderdelen

www.alfa-romeo-onderdelen.nl

Uw winkelmandje

Uw mandje is momenteel leeg.

Informatie: Uw browser accepteerd geen cookies. Om producten toe te voegen aan uw winkelwagentje dient uw browser cookies te accepteren.

Alfa Giulia (105/115 serie) onderdelen feed

Giulia

Alfa Romeo was een van de eerste fabrikanten die een krachtige motor in een lichtgewicht, mainstream productiemodel toepasten. De Giulia weegt ongeveer 1.000 kg. De Giulia is uitgerust met een lichtmetalen DOHC viercilinder motor van 1.290 cc en 1570 cc . Door aanpassingen aan metname de carburateurs nam het vermogen in de loop van de jaren toe, respectievelijk zo'n 80 en 110 PK. Bijna alle Giulia's zijn voorzien van een 5-bak en schijfremmen rondom.

 Versie Bouwjaren
 Giulia 1600 TI
 1962 - 1967
 Giulia 1600 TI Super
 1963 - 1964
 Giulia 1300
 1964 - 1971
 Giulia Super
 1965 - 1972
 Giulia 1300 TI 1966 - 1972
 Giulia 1300 Super 1970 - 1972
 Giulia 1600 S 1968 - 1970
 Giulia Super 1.3 1972 - 1974
 Giulia Super 1.6 1972 - 1974
 Giulia Nuova Super 1.3  1974 - 1977
 Giulia Nuova Super 1.6 1974 - 1977
 Giulia Nuova Super Diesel 1976 - 1977

 

 

 

 

 

 

Giulia Sprint GT / 1750 GTV / 2000 GTV / 1300 GTJ / 1600 GTJ

De 105/115 serie coupés worden door de liefhebbers meestal aangeduid als 'Bertone' en werden tussen 1963 en 1977 geproduceerd. Het ontwerp is afkomstig van Giorgetto Giugiaro, die destijds in dienst was bij de firma Bertone. Tot 1968 werd het zogenaamde 'brievenbus' model geproduceerd, daarna werd het front gerestyled en volgden de 1750 GTV, de 2000 GTV en de 1300/1600 GTJ. Van de GTJ's is een klein aantal geproduceerd met een speciale carrosserie van Zagato.

Productieaantallen:

 Versie Bouwjaren Aantal
 Sprint GT
 1963 - 1966
 21.542
 Sprint GTC
 1964 - 1966
 1.000
 Sprint GTV
 1965 - 1968
 14.240
 1750 GTV
 1968 - 1973
 44.269
 2000 GTV
 1971 - 1976
 37.429
 GTJ 1300
 1965 - 1977
 91.195
 GTJ 1600
 1972 - 1976
 14.299

 

Spider

Op basis van de Giulia 105 serie, werd in 1966 de Spider geïntroduceerd. Als gevolg van een prijsvraag, was de naam voortaan Spider Duetto. Het ontwerp is afkomstig van Pininfarina. In 1967 werd de oorspronkelijke 1570 cc motor vervangen door de 1779 cc variant, de 1750. In  1970 werd de achterzijde drastisch herzien; de ronde achterzijde (coda lunga) werd een scherp afgesneden ‘Kamm-tail’ (coda tronca).

De volgende herziening van het model vond plaats in 1983; spoilers en plastic deden hun intrede. In 1990 werd de Spider voor het laatst herzien, waarna in 1993 het doek viel voor deze tijdloze klassieker.

 Duetto 1966 - 1967 
 1750 Veloce
 1967 - 1969
 
 1300 Junior
 1968 - 1969
 
 1750 Veloce
 1970 - 1973
 
 1300 Junior
 1970 - 1973
 
 2000 Veloce
 1971 - 1979
 
 1600 Junior
 1972 - 1981
 
 2000 1983 - 1989
 
 1600 1983 - 1989
 
 2000 QV
 1985 - 1989 
 Type IV
 1990 - 1993 
   
   

 

 

 

 

 

Montreal

De Alfa Romeo Montreal werd als concept-car geïntroduceerd op de Expo van Montreal in 1967. In 1970 werd het model in productie genomen. De auto is voorzien van een 2.593 cc V8 motor, die afgeleid is van de motor van de Tipo 33 Stradale. De auto is ontworpen door Marcello Gandini van de Bertone Studio. Bertone verzorgde ook de assemblage van dit model. In 1977 stopte de productie. In totaal zijn er 3.917 Montreals geproduceerd.

 

 

 

 

 

 

 

Artwork: