Dutch-NetherlandsFrench (Fr)English (United Kingdom)
Home Shop Alfa Giulia (105/115 serie) onderdelen

www.alfa-romeo-onderdelen.nl

Uw winkelmandje

Uw mandje is momenteel leeg.

Alfa Giulia (105/115 serie) onderdelen feed

Bestel alle onderdelen voor de Alfa Romeo Giulia (105) in onze nieuwe webshop!

KLIK HIER: Alfa Romeo Giulia (105) onderdelen

Giulia

Alfa Romeo was een van de eerste fabrikanten die een krachtige motor in een lichtgewicht, mainstream productiemodel toepasten. De Giulia weegt ongeveer 1.000 kg. De Giulia is uitgerust met een lichtmetalen DOHC viercilinder motor van 1.290 cc en 1570 cc . Door aanpassingen aan metname de carburateurs nam het vermogen in de loop van de jaren toe, respectievelijk zo'n 80 en 110 PK. Bijna alle Giulia's zijn voorzien van een 5-bak en schijfremmen rondom.

Versie Bouwjaren
Giulia 1600 TI
1962 - 1967
Giulia 1600 TI Super
1963 - 1964
Giulia 1300
1964 - 1971
Giulia Super
1965 - 1972
Giulia 1300 TI 1966 - 1972
Giulia 1300 Super 1970 - 1972
Giulia 1600 S 1968 - 1970
Giulia Super 1.3 1972 - 1974
Giulia Super 1.6 1972 - 1974
Giulia Nuova Super 1.3 1974 - 1977
Giulia Nuova Super 1.6 1974 - 1977
Giulia Nuova Super Diesel 1976 - 1977

 

 

 

 

 

Giulia Sprint GT / 1750 GTV / 2000 GTV / 1300 GTJ / 1600 GTJ

De 105/115 serie coupés worden door de liefhebbers meestal aangeduid als 'Bertone' en werden tussen 1963 en 1977 geproduceerd. Het ontwerp is afkomstig van Giorgetto Giugiaro, die destijds in dienst was bij de firma Bertone. Tot 1968 werd het zogenaamde 'brievenbus' model geproduceerd, daarna werd het front gerestyled en volgden de 1750 GTV, de 2000 GTV en de 1300/1600 GTJ. Van de GTJ's is een klein aantal geproduceerd met een speciale carrosserie van Zagato.

Productieaantallen:

Versie Bouwjaren Aantal
Sprint GT
1963 - 1966
21.542
Sprint GTC
1964 - 1966
1.000
Sprint GTV
1965 - 1968
14.240
1750 GTV
1968 - 1973
44.269
2000 GTV
1971 - 1976
37.429
GTJ 1300
1965 - 1977
91.195
GTJ 1600
1972 - 1976
14.299

 

Spider

Op basis van de Giulia 105 serie, werd in 1966 de Spider geïntroduceerd. Als gevolg van een prijsvraag, was de naam voortaan Spider Duetto. Het ontwerp is afkomstig van Pininfarina. In 1967 werd de oorspronkelijke 1570 cc motor vervangen door de 1779 cc variant, de 1750. In 1970 werd de achterzijde drastisch herzien; de ronde achterzijde (coda lunga) werd een scherp afgesneden ‘Kamm-tail’ (coda tronca).

De volgende herziening van het model vond plaats in 1983; spoilers en plastic deden hun intrede. In 1990 werd de Spider voor het laatst herzien, waarna in 1993 het doek viel voor deze tijdloze klassieker.

Duetto 1966 - 1967
1750 Veloce
1967 - 1969
1300 Junior
1968 - 1969
1750 Veloce
1970 - 1973
1300 Junior
1970 - 1973
2000 Veloce
1971 - 1979
1600 Junior
1972 - 1981
2000 1983 - 1989
1600 1983 - 1989
2000 QV
1985 - 1989
Type IV
1990 - 1993

 

 

 

 

 

Montreal

De Alfa Romeo Montreal werd als concept-car geïntroduceerd op de Expo van Montreal in 1967. In 1970 werd het model in productie genomen. De auto is voorzien van een 2.593 cc V8 motor, die afgeleid is van de motor van de Tipo 33 Stradale. De auto is ontworpen door Marcello Gandini van de Bertone Studio. Bertone verzorgde ook de assemblage van dit model. In 1977 stopte de productie. In totaal zijn er 3.917 Montreals geproduceerd.

 

 

 

 

 

 

 

Artwork: